dinsdag 28 januari 2014

Mindmaps van elkaar beoordelen.



De mindmaps werden beoordeeld door elkaar. De leerlingen moesten hun beoordeling beargumenteren.

Columbus

Brainstormen over muziek, beweging of voedsel.




Maskers zijn beoordeeld door elkaar



dinsdag 21 januari 2014

Thema mummies 21-1-2014

Vandaag zijn we verder gegaan met onze opdracht van mummies. We waren al eerder begonnen met het maken van de mummiemaskers met gips verband, en we zijn begonnen met het schilderen van de mummiemaskers. De juf heeft speciaal voor het schilderen de kleuren glitter/glans goud, glitter blauw en zilver gehaald. Je ziet dat er steeds meer mooiere resultaten naar boven komen.

Wilbur

Kiki

Kiki, Babette en Laura
 


Emma
Kevin
Luca


William
Sebastyen
Thomas





Volg kindercolleges bij MuseumJeugdUniversiteit!


Volg kindercolleges bij de MuseumJeugdUniversiteit!

Tientallen musea organiseren colleges voor nieuwsgierige kinderen van 8 t/m 12 jaar. Echte wetenschappers en experts vertellen je alles over je favoriete onderwerpen, zoals ridders, mummies, dinosaurussen en planeten. Wil je daarover meer te weten komen dan je op school leert? Dan is de MuseumJeugdUniversiteit echt iets voor jou! Kijk op het tabblad 'colleges' welke steden en musea er meedoen, en schrijf je meteen in!

http://www.museumjeugduniversiteit.nl/

Het spel vijftien

Zoals elke ochtend doen we een spelletje in de klas en deze week was dat het spel Vijftien. Het spel lijkt op boter, kaas en eieren maar in plaats van dat je cirkels en kruizen invult moet je cijfers invullen. Je speelt het spel met 2 teams en ieder team kiest voor de even of oneven getallen. Je mag niet allebei dezelfde keuze maken. Je vult om de beurt een cijfer van 1 tot en met 9 in een van de 9 vakken maar je mag ieder cijfer maar 1 keer gebruiken. Uiteindelijk probeer je een optelsom te maken waar de uitkomst 15 van is. Het mag in alle richtingen horizontaal, verticaal en diagonaal. Soms gebeurt het dat het gelijkspel wordt omdat niemand de som 15 kan vormen. Als dat gebeurt dan moet je de cijfers uitgummen en opnieuw beginnen. Daarom moet je goed nadenken over welk cijfer en in welk vakje het neerzet. Dat kan vaak tot de overwinning leiden. Het was een heel leuk spel en ik hoop dat jullie het ook gaan spelen.
Rens 21-1-2014

 

Thema Columbus 21-01-2014

Vandaag zijn we verder gegaan met al de opdrachten die we al hadden. Die opdrachten zijn: Waarom al die moeite, FlipFlapBoekje, en het betoog. Wat je moest doen bij deze opdrachten ga ik nu uitleggen. Bij waarom al die moeite heb je 7 redenen waarom reizigers op reis gingen. Daarbij moet je een reden bedenken. Bijv. een reden is rijkdom. Bij het FlipFlapBoekje heb je 7 vragen over Vikingen, die vragen moet je zien te beantwoorden met behulp van een computer. Als je de antwoorden hebt ga je die opplakken achter een flapje (bovenop het flapje staat de vraag). Als je nou het flapje opendoet zie je het antwoord staan. Bij het betoog moest je je mening geven over een stelling: zwarte piet moet piet worden omdat het te maken heeft met racisme. Je moet je mening geven in een betoog. We hebben ongeveer 45/60 minuten aan gewerkt. Het waren weer leuke opdrachten om te doen.

Gemaakt door Tessa

maandag 20 januari 2014

Analytisch en praktisch denken......

Bij het vouwen van een vliegtuigje komt veel kijken. Zeker als het vliegtuigje een doel moet raken. Hoe zorg je ervoor dat zogenoemde storingen opgelost worden? De leerlingen die vanmiddag geweest zijn hebben er meer over ontdekt.





dinsdag 14 januari 2014

Nog wat foto's van het maken van de maskers.



Laura


Babette


Mens erger je niet.....

Tijdens het spellencircuit is er Mens erger je niet gespeeld. Het doel was verliezen en er moesten 2 nieuwe spelregels bedacht worden. De spanning was te snijden. Ook is er Tridio en Set gespeeld.